#Coaching

Czy jest lekarstwo na stres w pracy?

Stres w środowisku pracy to temat ważny i aktualny praktycznie na każdym etapie rozwoju organizacji i zarządzania. Nieustannie pojawiają się nowe, ciekawe i innowacyjne pomysły na niwelowanie lub rozładowywanie stresu w pracy i po pracy, ale czy faktycznie potrafimy trafnie zidentyfikować jego źródła?

Informacja zwrotna w coachingu

Z jakiego względu informacja zwrotna jest tak istotna dla powodzenia procesu coachingu? Dlaczego nie wystarczy poklepanie po ramieniu i zachęta w stylu „dasz radę!”, aby iść do przodu? Dlatego że – oprócz motywacji do osiągnięcia celu oraz systematycznego działania – niezwykle istotne jest także weryfikowanie, czy na pewno zdążamy we właściwym kierunku, które z wybranych przez nas metod działają dobrze, a nad którymi warto jeszcze popracować lub spróbować innych.

Zaufanie w organizacji

Bardzo często w sytuacji tworzenia nowej firmy lub szerokich zmian organizacyjnych, oprócz planów strategicznych i wdrożeń innowacyjnych systemów czy ciekawych narzędzi, nieodłącznie pojawia się temat formowania kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu. Zaufanie wydaje  się słowem kluczem w burzliwej i zmiennej rzeczywistości. Co sprawia, że jest ono tak istotne dla sukcesu biznesowego, i jakie korzyści przynosi budowanie kultury organizacyjnej opartej na otwartości i zaufaniu?

Wielkie sprzątanie

Spóźniona wiosna wreszcie przyniosła ciepłe powietrze, co skłoniło nas do wyciągnięcia z szafy przewiewnych ubrań i lekkich butów. Przy okazji wymiany garderoby nierzadko wpada nam do głowy pomysł posegregowania ubrań, na takie, które się nam znudziły i zamierzamy komuś oddać, na takie, które zostawimy jako ciuchy do malowania, na te, które będziemy nosić, i takie, do których zamierzamy schudnąć. Czy zastanawialiście się kiedyś nad takim porządnym „wysprzątaniem” swojego umysłu? To także ciekawa inicjatywa na wiosnę!

Bariery w stosowaniu coachingu w organizacjach

W wielu przypadkach, kiedy chcemy wdrożyć nowe systemy lub metody działania w naszych organizacjach, udaje nam się dość sprawnie przejść przez fazy ustalania zasad i reguł, a także projektowania strategii działania oraz przygotowania niezbędnych narzędzi czy dokumentów. Niestety czasami, zamiast zacząć wykorzystywać te systemy czy metody, wycofujemy się po cichu, w ostatniej chwili porzucając nowe inicjatywy. Zobaczmy, dlaczego tak się dzieje i jak to się ma do wprowadzania programów coachingu do firm?

Proaktywność – modne słowo czy realne możliwości?

W zarządzaniu, tak jak i w każdej innej dziedzinie życia, często mamy do czynienia z nowymi trendami, zagadnieniami, produktami, metodami, jak również słownictwem, które szybko staje się modne i szeroko stosowane. Czasami jednak za tą modą nie kryje się nowa jakość, a powszechnie wykorzystywane słowa stają się wytrychami, które zgrabnie wpisują się w prezentacje, dokumenty czy rozmowy profesjonalistów, lecz w praktyce nie zawsze mają rację bytu. Jednym z często używanych obecnie w świecie biznesu słów jest PROAKTYWNOŚĆ. Sprawdźmy zatem, czy rzeczywiście możemy być proaktywni na co dzień, i co tak naprawdę to oznacza?

Fast food motywacyjny

Wraz ze zbliżającą się wiosną w naszym otoczeniu pojawia się coraz więcej nowych, ciekawych trendów oraz inicjatyw rynkowych i biznesowych. Słońce i cieplejszy wiatr zachęca także nas samych do nowych działań i rozwoju osobistego. Zanim więc, zaczerpnąwszy wiosennego powietrza, zaczniemy działać, warto zwrócić szczególną uwagę na to, co można zrobić, aby te nasze działania rozwojowe trwały nie tylko przez pierwsze dni wiosny, ale cały rok. Zapraszam do lektury.

Zarządzaj sprytnie i stań się liderem!

Coaching nie jest ani łatwą, ani też zbyt „wygodną” interwencją rozwojową, przede wszystkim ze względu na to, że polega na rzucaniu wyzwań status quo i wychodzeniu poza własną strefę komfortu, czyli poza obszar, który bardzo dobrze znamy i w którego ramach działamy według utartych wzorców.

W kierunku innowacyjności

Jednym z nadrzędnych celów działań coachingowych w organizacjach jest rozwijanie kreatywności pracowników i wspieranie innowacyjnych procesów. Nie bez przyczyny mówimy, że „Kto się nie rozwija, ten się cofa”. W istocie, zwłaszcza w obecnych warunkach biznesowych, innowacyjność jest niezmiernie ważna dla sukcesu, a nawet przetrwania firmy na globalnym rynku. Jak zatem promować kreatywność i pobudzać innowacyjność?

Dlaczego coach nie pyta „dlaczego?”

Metoda coachingu ma swoje źródło w praktykach Sokratesa, który jako pierwszy dostrzegł istotność zadawania właściwych pytań i ich wpływ na rozwój umiejętności kreatywnego myślenia.  W czym zatem tkwi moc pytań coachingowych i czemu mają aż tak duże znaczenie dla osiągnięcia przez nas sukcesu? Przekonajcie się sami…