STREFA INSPIRACJI W BYDGOSZCZY. KOLEJ NA BIAŁYSTOK

Już od roku projekt Strefa Inspiracji Agencji Rynku Rolnego dedykowany rolnikom, producentom i eksporterom żywności i organizacjom branżowym inspiruje, zachęca do kreatywnego myślenia i podejmowania niestandardowych działań w zakresie komunikacji i promocji. Spotykamy się zarówno w świecie wirtualnym, na naszym portalu, a także podczas organizowanych przez nasze Oddziały Terenowe konferencji.

W Bydgoszczy  2 czerwca br. w ramach Strefy zaprosiliśmy  przedstawicieli firm sektora rolno-spożywczego na konferencję  „Strategia na rzecz odpowiedzialnego rozwoju szansą dla rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich”. Gości powitał Paweł Kocon, Dyrektor Biura Rozwoju ARR.

Tematyka rozwoju województwa dominowała w wystąpieniach Posła na Sejm RP – Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz pełnomocnika Wojewody Kujawsko-Pomorskiego ds. gospodarczych – Pawła Bukowskiego. Paweł Kocon poruszył problem bardziej ogólny i mówił na temat trendów społecznych w odniesieniu do rozwoju rolnictwa. W przedpołudniowym panelu głos zabierali także: Mariusz Barczak z Turystycznej Wyższej Szkoły Gospodarki, który omówił partnerstwo i współpracę na rzecz rozwoju biznesu na obszarach wiejskich, Katarzyna Wardzała - mentor w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości opowiedziała, jak budować wartości dla klientów, a Joanna Jankowiak – psycholog z UKW w Bydgoszczy. zastanawiała się, czy w ogóle możliwe są innowacje w marketingu marek z branży spożywczej i rolniczej. „Dieta a stres, czyli wszystko o naturalnych metodach wspomagania dobrego samopoczucia” – to temat wystąpienia Agnieszki Danielewicz z Instytutu Eligo.

Po przerwie na temat „innowacji w biogospodarce rolno-spożywczej, leśno-drzewnej i środowiskowej – szanse w systemie krajowych inteligentnych specjalizacji oraz o inteligentnych specjalizacjach województwa kujawsko-pomorskiego” mówił Michał Majcherek, który od ponad 20 lat specjalizuje się w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw i jest prezesem Agro Klastra Kujawy – Stowarzyszenia na rzecz Innowacji i Rozwoju. Damian Rozmarynowski,  certyfikowany trener Akademii Trenerów Marschall Polska, podzielił się ze słuchaczami swoimi przemyśleniami: „Ile tysięcy złotych dziennie traci twoja firma i jak wprowadzając jedną metodę, zapobiegać tym stratom?". Dyskusję kontynuowali pracownicy kadry zarządzającej Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Minikowie – Ryszard Kamiński, Dawid Skotnicki i Aleksander Bomberski, którzy w swojej dyskusji zajęli się tematyką „Jak instytucje otoczenia biznesu (IOB) mogą pomóc małej firmie?”.

Zaproszeni paneliści oraz goście konferencji zgadzali się co do tego, że istnieje potrzeba rozmawiania na temat innowacji w sferze dotyczącej obszarów wiejskich.

Najbliższe spotkanie w ramach Strefa Inspiracji odbędzie się w Białymstoku 13 czerwca.

 

Program Konferencji.

Blok warsztatowy nr 1:

  1. Produkt regionalny jako brand. Filozofia promocji brandu:

1.1. Logotyp, „mit założycielski” firmy, public relations – budowanie spójnej strategii promocyjnej.

1.2. Przykłady dobrych i złych realizacji strategii promocyjnej produktu regionalnego.

1.3. Efektywne źródła informacji. Narzędzia wsparcia – omówienie.

1.4. Ćwiczenia.

  1. Social media jako efektywne narzędzie komunikacji: Twitter, Instagram, Facebook.

2.1. Zakładanie profilów w mediach społecznościowych (krok po kroku).

2.2. Długość postów a efektywność dotarcia do klienta.

2.3. Wykorzystanie multimediów.

2.4. Częstotliwość publikacji postów.

2.5. Budowanie bazy odbiorców.

2.6. Reklama na Facebooku.

2.7. Ćwiczenia.

  1. Czy warto (i dlaczego) prowadzić bloga?

Przegląd i omówienie bezpłatnych narzędzi blogerskich (m. in. Wordpress).

  1. Bezpłatne narzędzia do analizowania skuteczności strategii promocyjnej:

4.1. Google Analytics,

4.2. Power Editor (Facebook),

4.3. Google Alert.

4.4. Ćwiczenia.

 

Blok warsztatowy nr 2:

 

Efektywna komunikacja

  1. Mam produkt i chciałbym go sprzedać – język w sprzedaży:

1.1. Podstawy efektywnej komunikacji:

  • Jak komunikujemy się;
  • Schematy komunikacji;
  • Jak odbiorca rozumie nasz komunikat?
  • Ćwiczenia.

1.2. Produkt w słowach:

  • Jak rozmawiać z klientem?
  • Jak przekonywać klienta za pomocą słów?
  • Najważniejsze techniki perswazyjne;
  • Przykładowe techniki erystyczne.
  • Ćwiczenia

1.3. Rozmowa o produkcie z trudnym Klientem:

  • Rodzaje trudnych klientów;
  • Jak rozmawiać z trudnym klientem?

1.4.  Jak opowiadać o konkurencji?

1.5.  Język w Internecie: Jak opisywać siebie i produkt w serwisach GoldenLine oraz Linkedin

 

Serdecznie zapraszamy!