Internauci wybierają spoty wideo

Polscy użytkownicy spędzają na oglądaniu wideo w sieci już 40 minut dziennie. Tendencja ta ma charakter wzrostowy. Wideo w internecie jest skuteczniejsze i angażujące, a przede wszystkim bardziej akceptowalne od innych form reklamowych online.  

Reklama wideo w polskiej sieci internetowej ma wyjątkowo obiecujące perspektywy rozwoju. Już co dwunasta złotówka wydana na reklamę online przeznaczona jest na spoty wideo (badanie AdEx za 2015 r.). Czym można uzasadniać tak wielki optymizm? Odpowiedź jest prosta. Na jej korzyść przemawiają statystyki. Reklama wideo angażuje użytkowników internetu ośmiokrotnie bardziej niż inne formy. Jest więc bezapelacyjnie najskuteczniejsza.

 W wielu grupach wiekowych treści wideo są odbierane głównie za pośrednictwem mediów cyfrowych. Z jakich urządzeń korzystają internauci? Okazuje się, że Polacy oglądają wideo internetowe na komputerach stacjonarnych średnio przez 22 minuty każdego dnia (o 10 proc. więcej niż w ub.r.), a na smartfonach i tabletach – przez 18 minut (po wzroście o 20 proc. w skali roku) (szacunki agencji Zenith).

Prognozy wskazują, że w najbliższych latach czas korzystania z wideo internetowego na komputerach będzie malał: w 2018 roku spadnie o 1 proc., a w 2019 roku – o 2 proc. Za to na smartfonach i tabletach nastąpią wzrosty o odpowiednio 25 i 29 proc. W efekcie w 2019 roku już 72 proc. odbioru wideo internetowego będzie się odbywało na urządzeniach mobilnych. Dla porównania w 2016 roku – 61 proc.

Co ciekawe, globalne wydatki na reklamę wideo w sieci wzrosną w br. o 23 proc., do 27,2 mld dolarów. W 2019 roku – do 38,7 mld dolarów. W Polsce w tym roku wzrosną o 33 proc. W 2020 r. wynik ma być ponadpięciokrotnie wyższy! (raport „Trendy w polskim biznesie internetowym, Business Insider, maj 2016).

Wideo w sieci ma wpływ na zmniejszenie udziału innych formatów reklamy internetowej, choć nie można dziś jednoznacznie stwierdzić, że ta forma całkiem zdominuje rynek. Ten dział rozwija się jednak niezwykle szybko. Warto zatem śledzić trendy w branży wideo internetowego, aby prowadzić  skuteczne i efektywne kampanie oparte na tym formacie.